Sveika gyvensena ir vanduo

Šeštasis žingsnis – sveika mityba

Mityba – tai fiziologinis procesas, susijęs su gyvybei būtinų medžiagų priėmimu, perdirbimu bei įsisavinimu.
Sveika mityba – tai mityba pagal Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) sveikos mitybos principus ir taisykles.
PSO sveikos mitybos principai yra nuosaikumas, įvairumas, subalansuotumas.
Nuosaikumas – vienos medžiagos negali būti per daug, nes net ir reikalingiausios medžiagos perteklius gali būti kenksmingas sveikatai. Įvairumas – valgant įvairesnį maistą atsiranda didesnė tikimybė gauti visas organizmui reikalingas medžiagas.
Subalansuotumas – tai tinkamas baltymų, riebalų, angliavandenių, vitaminų, mineralinių medžiagų santykis.
Sveikos mitybos taisyklės:

1. Valgyti kuo įvairesnį maistą.
2. Išlaikyti normalų kūno svorį.
3. Pasirinkti maistą, turintį mažai riebalų, ypač sočiųjų, ir cholesterolio (palmių aliejus, kiaulienos taukai
ir kt.).
4. Kuo daugiau valgyti įvairių daržovių, vaisių, uogų ir grūdinių produktų.
5. Kuo mažiau vartoti cukraus ir saldumynų.
6. Kuo mažiau vartoti valgomosios druskos.
7. Kuo mažiau vartoti alkoholio.
Sveika mityba – tai kiekybė, kokybė, režimas.
Kiekybę ir kokybę puikiai vaizduoja sveikos mitybos piramidė, tačiau ne ką mažiau reikšmingas yra valgymo režimas.
Mitybos režimas – tai valgymas tam tikru laiku.
Mitybos režimas yra labai svarbus, nes atėjus valgymo laikui, gausiau išsiskiria virškinimo sultys, atsiranda apetitas, o pavalgius – maistas geriau suvirškinamas.
Dėl augančio gyvenimo tempo žmonės valgį derina prie darbo, o ne atvirkščiai. Deja, ne darbu mes esame gyvi ir taip elgtis toli gražu nėra protinga.

Nepamirškite, kad pradėti sveikai maitintis reikia pamažu/palengva. Dažna klaida yra persivalgymo kaitaliojimas su dietomis. Žmogus ilgą laiką valgo daug, jį pradeda graužti sąžinė dėl antsvorio, ir tada staiga jis griebiasi dietos, kurių dabar yra tiek daug ir „vienos už kitą geresnės“.
Dieta, ypač drastiška, yra didelis stresas organizmui, jei ji pradedama staiga, kaip dažniausia žmonės ir daro, ir po kurio laiko nutraukiama vėl grįžtant prie buvusio persivalgymo.To rezultatas dažnai būna lygus nuliui, atmintyje lieka tik išgyventas stresas. Numesti kilogramai vėl greitai grįžta į vietas.
Kitaip būti ir negali – trumpas epizodas gyvenime nepakeis Jūsų figūros, jei vėl grįšite prie buvusių įpročių.
Žiniasklaida dažnai reklamuoja įvairias dietas, aprašo, kaip pasisekė vienai ar kitai žvaigždei. Patiklios moterys bando daryti tą patį, tačiau dažniausiai negauna laukto rezultato. Mano nuomone, nėra trumpos dietos, suteikiančios rezultatų.
Jei tokia dieta egzistuotų, visi ją žinotume ir taikytume, ir nebūtų žmonių, turinčių antsvorį.
Kalbėdamas apie nutukimą, vienas žymus dietologas yra sakė: „manęs pacientai nuolat klausia, kiek valgyti, aš jiems atsakau – jei kai Jūs esate visiškai alkanas yra 0, o kai jau „pilnas“ yra 10, sustokite valgyti, kai esate ties 5“.
Taip elgiantis išties galima išvengti persivalgymo ir taip kontroliuoti kūno svorį.
Be maisto, turime ir gerti užtektinai vandens.

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Contact Us