Kūno rengyba padeda išsaugoti jaunystę

Pradėjus treniruotis vėliau, būna įvairių problemų, susijusių su raumenų pluošto trumpėjimu, hormonų lygio mažėjimu. Daug laiko užima šeima, vaikai, darbas. O štai dar vyresni žmonės šiuo atžvilgiu turi privalumų – daugiau laiko gali skirti pasiruošti ir tinkamai maitintis. Kas dėl varžybų, tai jose dalyvauja ir keturiasdešimtmečiai, ir penkiasdešimtmečiai, ir dar vyresni sportininkai. Kartais atrodo tiesiog neįtikėtina, kokie raumeningi ir fiziškai išsivystę gali būti brandaus amžiaus žmonės.

 

Kūno rengyba senjorams

Bėgant  metams organizme mažėja hormonų lygis, lėtėja medžiagų apykaita, keičiasi raumenų struktūra. Tačiau tai nereiškia, kad raumenys turi atrofuotis – intensyviai treniruojantis galima netgi užsiauginti papildomų raumenų. Šiuolaikinio mokslo įrodyta, kad kūno rengyba padeda išsaugoti jaunystę.

Žinoma, kuo daugiau metų, tuo atidesniam reikia būti. Dera pasikonsultuoti su gydytoju dėl sveikatos būklės ir treniruočių režimo, rasti gerą trenerį, o pratimus atlikti taisyklingai. Svarbu ne didinti keliamą svorį, o gerinti treniruotės kokybę. Krūviai didinami pamažu, neskubant. Juk kuo esate vyresnis, tuo pavojingesnės traumos.

Galima pasiekti nuostabių rezultatų: pastebimai padaugės jėgų, sustiprės ir padidės raumenys, atsiras daugiau energijos, pagerės gyvenimo kokybė! Patikėkite, visos problemos ir skausmai, kurie atsiranda brandžiame amžiuje, yra susiję su sėdimu darbu, fizinio krūvio stoka ir nesveiku gyvenimo būdu. Jums nebūtina su metais prarasti raumenų ir kaulų masės, ją galima netgi padidinti.

Nepamirškite važinėti dviračiu, plaukioti, bėgioti – tai taip pat labai naudinga sveikatai. Svarbiausia rūpintis savimi, savo sąnariais ir kaulais. Jeigu reikia, vartokite žuvų taukus, kalcį ir kitas priemones sąnarių judrumui gerinti.

Teikite pirmenybę maistui, kuriame mažai riebalų, bet gausu angliavandenių, baltymų ir ląstelienos. Gerkite daugiau skysčių, tačiau mažiau kavos, meskite rūkyti ir protingai vartokite alkoholį. Drauge su kitais veiksniais tai prisidės prie jūsų treniruočių pažangos.

Pagalvokite, kaip norite praleisti senatvę. Ar anūkai džiaugiasi jūsų draugija? O galbūt jie mielai eitų drauge su jumis į treniruotę?

Dažniau vaikščiokite – svarbu kuo daugiau laiko būti gryname ore. Kontroliuokite, ką veikiate ir ką valgote. Nustatykite tikslą ir pamažu judėkite jo link. Nevartokite steroidų ir kitų anabolikų, kurie kenkia sveikatai. Rinkitės daržoves, vitaminus ir pasikliaukite savo jėgomis.

 

Naujienos

Pusvalandis fizinio krūvio per dieną, sveika mityba ir normalus kūno masės indeksas gerokai sumažina gimdos vėžio riziką

Pusvalandis fizinio krūvio per dieną, sveika mityba, normalus kūno masės indeksas ir kavos vartojimas žymiai sumažina gimdos vėžio riziką – tokios išvados padarytos bendrame Amerikos vėžio tyrimo instituto (American Institute for Cancer Research) ir Tarptautinio vėžio tyrimo fondo (World Cancer Research Fund International) pranešime dėl endometriumo sukelto vėžio profilaktikos. Endometriumo (gimdos vidaus gleivinės) vėžys yra šešta pagal dažnumą onkologinė moterų liga.

Analizė rodo, kad reguliarus fizinis aktyvumas (apie 30 minučių per dieną), produktų su žemu glikeminiu indeksu vartojimas ir 18,5–25 kūno masės indeksas gali 60 proc. sumažinti gimdos vėžio riziką. Kiti ligos rizikos faktoriai: nutukimas (ypač jeigu riebalai susikaupę pilvo srityje) ir sėdimas darbas.

Be to, remdamiesi aštuonių tyrimų rezultatais, pranešimo autoriai nustatė, kad kiekvienas kavos puodelis, tiek su kofeinu, tiek ir be jo, maždaug 7 proc. sumažina endometriumo vėžio riziką.

Šie duomenys patvirtina tyrimo, kurį atliko Harvardo universiteto mokslininkai 2011 metais, rezultatus. Pastarieji nustatė, kad moterims, kurios išgeria tris-keturis puodelius kavos per dieną, ketvirtadaliu sumažėja gimdos vėžio rizika, palyginti su tomis, kurios apsiriboja tik vienu šio gėrimo puodeliu. Tyrėjai gautus rezultatus siejo su tuo, kad kava mažina estrogeno ir insulino (hormonų, skatinančių gimdos gleivinės auglių atsiradimą) kiekį kraujyje. Tas pats efektas paaiškina, kodėl nutukimas, dėl kurio pakinta hormoninis fonas, didina endometriumo vėžio riziką.

Šis straipsnis buvo atspausdintas žurnale „Šeimos sveikata“.

SS_LOGO.indd

Pages: 1 2

Contact Us