Mityba – šventinis išbandymas

Kad šventės netaptų sveikatos išbandymu

Sutikime, itin apmaudu visus metus laikytis sveikos gyvensenos norint padoriai atrodyti ir… visas pastangas kaip ranka nubraukti per porą šventinių savaičių. Kaipgi išgyventi kalėdinį-naujametinį puotų laikotarpį nepakenkiant sveikatai? Kaip atsilaikyti neprisivalgius kalėdinio kalakuto, firminio močiutės pyrago ir skaniosios mišrainės, kurių taip seniai neragavome?

Norėtumėte ir atrodyti gražiai, ir badu savęs nemarinti? Štai patarimai, kaip tai padaryti.

 Neikite į svečius alkani

Prieš iškilmingą vakarienę naudinga suvalgyti vaisių, kurie suteiks sotumo jausmą, ir mes visko ragausime neskubėdami. Reikėtų atsikratyti įpročio valgyti juos pokylio pabaigoje. Vaisių virškinimo skrandyje laikas yra 15–20 minučių, o pagrindinių produktų – dvi valandos. Nukritę į skrandį ant mėsos ir žuvies, vaisiai ilgai lauks savo eilės, rūgdami ir apsunkindami virškinimo procesą.

Pradėkite nuo šviežių daržovių, užpiltų aliejumi, ne majonezu. Prisiminkite, kad aštrūs prieskoniai ir padažai labai žadina apetitą. Pripildę skrandį lengvo, nesunkiai virškinamo maisto, tikrai nejausite sunkumo. Ir dar – kuo mažiau salotose komponentų, tuo geriau. Pasistenkite išsiversti be duonos. Valgykite neskubėdami, kruopščiai sukramtydami kiekvieną kąsnelį, mėgaudamiesi pačiu valgymo procesu.

Užkandę daržovių, galite gardžiuotis karštais užkandžiais ir pagrindiniais patiekalais. Čia taip pat verta prisiminti saiką. Tarkim, suteikti pirmenybę tiktai žuviai ir jūros produktams, arba tiktai mėsai.

Jei vaišinatės prie švediškojo stalo, laikykitės tokios taisyklės: prieikite prie jo daugiausia tris kartus. Ir nesistenkite krauti į lėkštę visko iš eilės: valgykite tik tai, kas jums atrodo skaniausia, ir po truputį.

 Gerkite lengvus gėrimus

Geriausia – sausąjį vyną ir šampaną, kadangi šie gėrimai skatina virškinimą ir gerina medžiagų apykaitą. Pakaks dviejų – trijų taurių, ne daugiau. Brendis, degtinė ar viskis netinka tiems, kas nori gyventi sveikai ir būti liekni. Stiprieji gėrimai yra kaloringi ir dar labiau didina apetitą, be to, nuo jų greitai apgirsite ir prarasite budrumą, negalėsite kontroliuoti suvalgomo maisto kiekio. Klaidinga nuomonė, kad po sočios vakarienės naudinga išgerti 50 gramų konjako ar stipraus likerio – neva geriau virškins. Tai tikrai nieko (išskyrus antsvorį) neduoda.

Aperityvas taip pat nėra naudingas figūrai, ypač saldus. Pasistenkite prieš valgį apskritai negerti alkoholinių gėrimų.

 Geriausias desertas – sūris

Nėra tokių saldumynų, kurie negadintų figūros. Geriausias desertas – sūris. Keletas jo gabalėlių šventinės vakarienės pabaigoje kur kas naudingiau už bet kokį gardėsį su plakta grietinėle. O kaipgi kalėdinis pyragas? Juk taip norisi per šventes paragauti ko nors saldaus! Tinka tik tokie tortai ir pyragaičiai, kuriuose vietoj cukraus naudojama fruktozė, o įdarui – juodasis šokoladas, turintis ne mažiau kaip 60 procentų kakavos.

 Šventės skirtos bendrauti

Nepaverskite švenčių valgymo kultu – jos skirtos ne tam, kad įremtume žvilgsnį į lėkštę ir valgytume, valgytume… O rytais kentėtume nuo skrandžio skausmų. Bendravimas ir malonios emocijos – štai pagrindinis svečiavimosi ar draugų priėmimo tikslas. Sukurkime kultūrinę programą su konkursais ir prizais, pasakokime linksmas istorijas. Stenkimės kuo mažiau sėdėti prie stalo: šokiai – geriausias būdas deginti kalorijas. Naudinga padaryti pertraukėles tarp patiekalų. Prieš desertą pasiūlykite svečiams išeiti į lauką pakvėpuoti grynu oru arba surengti fejerverką.

Pages: 1 2

Contact Us