Nesusirkime ir leiskimės į naujametinę kelionę!

Ką gi tokio ypatingo nuveikus Naujųjų metų išvakarėse? Teisingas atsakymas – nesusirgti ir leistis į naujametinę kelionę! Arba atvirkščiai, iš pradžių – į kelionę, o paskui – dar ir nesusirgti.

Nuskristi ten, kur vasara, arba galų gale atsistoti ant kalnų slidžių, pasisvečiuoti pas Kalėdų Senelį –Joulupukį… Naujametinė kelionė – tai norų išsipildymas. Ypatingų, naujametinių norų. Vadinasi, jūsų poilsio neturi temdyti jokios ligos.

Iki kelionės

Pasportuokite salėje – geresnis raumenų tonusas pravers ir kalnuose, ir prie jūros. Iš anksto pasiruoškite aprangą. Oras jūros pakrantėje gruodžio mėnesį dažniausiai būna geras, bet permainingas, ir vakarais būtinai reikės šilto drabužio nuo vėjo.

Slidininkams išvengti peršalimo padės tinkamai pasirinkti apatiniai baltiniai. Medvilnė ir vilna sugeria prakaitą, tad atokvėpio valandėlėmis jūs galite peršalti. Taigi arčiausiai kūno esantis drabužių sluoksnis būtinai turi būti iš specialių drėgmę sugeriančių ir greitai džiūstančių audinių – poliesterio, poliamido, polarteko, polipropileno pluošto. Kojinės – natūralių pluoštų ir elastano derinys. Tik tada – gražus kalnų slidinėjimo kostiumas iš vadinamojo membraninio audinio, kuris nepermirksta nuo sniego ir lietaus bei praleidžia į išorę garus. Juk kalnų slidininkas per valandą gali išgarinti iki litro drėgmės.

Apskaičiuokite jėgas

Jei jūs naujokas ar paprastas mėgėjas, pirmąsias 3–4 dienas nesirinkite didelio treniruočių tempo. Dėl deguonies trūkumo mes burna gaudome šaltą orą, ir jis, nespėjęs sušilti, patenka tiesiai į bronchus. Toks slidinėjimas dažnai baigiasi angina ir bronchitu. Kvėpuokite tik per nosį. Gerokai sumažinkite krūvį, jeigu prieš dvi savaites iki kelionės sirgote kvėpavimo takų ligomis ar gripu, antraip rizikuojate išprovokuoti sąnarių ir širdies ligų komplikacijas.

Ech, pasiausime!

Atostogas leidžiantys šiltuose kraštuose dažniausiai skundžiasi skrandžio veiklos sutrikimais (traumos, nudegimai saulėje, peršalimas – antroje vietoje). Pasiimkite į kelionę vaistų nuo apsinuodijimo (bent jau aktyvintos angies ir „Rehydron“ miltelių). Na ir kas, kad dabar neplanuojate ragauti egzotiškų patiekalų ir gėrimų? Juk ten, linksmybių įkarštyje, galite ir persigalvoti. Sumažinti apsinuodijimų tikimybę padės paprastos taisyklės: gerkite tik virintą vandenį ir vandenį iš butelių, pernelyg nesižavėkite jūros delikatesais ir vaisiais.

Poilsis su pipiriukais

Ne veltui pietų šalių patiekaluose tiek daug prieskonių – juodieji pipirai, kalendros, aitrieji pipirai, ciberžolės, kardamonas, imbieras… Jie slopina ligas sukeliančių bakterijų dauginimąsi. Jeigu niekada nesirgote gastritu ir cholecistitu bei esate tikri dėl savo skrandžio, galite mėgautis pietietiškais ir rytietiškais prieskoniais bei kartu stiprinti organizmo apsaugą. Kitiems verčiau rinktis paprastesnius patiekalus. Jeigu nesate pratę valgyti aštriai, nerizikuokite. Staiga pasikeitęs maistas – fiziologinis stresas organizmui, tuo būtinai pasinaudos virusai ir bakterijos.

Saulė pagal grafiką

Kiek praeitą žiemą buvo saulėtų dienų? 15 dienelių per tris apniukusius mėnesius… Nieko nuostabaus, kad ištrūkę iš žiemos mėginame „pasiimti“ visą Kanarų, Emyratų, Tailando saulę. Deja, teks pristabdyti: ultravioletinių spindulių perteklius kenkia imunitetui. Apsiribokite rytinėmis valandomis ir prisiminkite apsauginius kremus.

Vėjai nuo jūros naudingi sergantiems alergija: jie atneša švarų orą ir perleidžia per plaučius aerozolį iš kalio, natrio, magnio ir kalcio druskų. Tai apie 10 mlrd. dalelyčių, slopinančių uždegiminius procesus kvėpavimo takuose.

Kasdien 10–15 minučių atsukite pėdas saulei. Ultravioletiniai spinduliai, veikdami biologiškai aktyvius pėdų taškus, padeda stiprinti vietinį nosiaryklės ir bronchų imunitetą. Šildykite saulėje ir kaklo bei sprando zoną po 10 minučių per dieną – tai naudinga sergant lėtinėmis ausų, nosies, gerklės ligomis.

Aklimatizacijos keistenybės

Prie kitų klimato zonų žmogus adaptuojasi greičiau, jeigu juda žemėlapiu aukštyn–žemyn, nekeisdamas laiko juostų. Visi, kurie nenori keisti metų laiko, gali apskritai nesijaudinti. Beje, ir tie, kurie skrenda prie jūros.

Sėkmingai aklimatizacijai svarbu tinkamai nusiteikti. Galvokite tik apie gerus dalykus, tiesiog hipnotizuokite save: „Aš neperšalsiu!“ Tai pravers ir grįžtant namo. Vis dėlto nervinė įtampa pamačius švininį dangų virš Lietuvos gali išprovokuoti slogos priepuolį…

Naujamečių kelionių prie jūros mėgėjai pastebi: nuvažiavęs ten jautiesi puikiai, o štai grįžęs… Iš tiesų bent pusė turistų peršąla kelyje, bet tik grįžę namo prisimena, kad lėktuve ar oro uoste sėdėjo ties kondicionieriumi. Kad taip nenutiktų, dar poilsiaudami pradėkite vartoti antivirusinius preparatus ir tęskite kursą grįžę visą pirmąją savaitę.

Pages: 1 2

Contact Us