Parodoje BALTMEDICA 2015 patarimai, kaip padėti sau ir kitiems tausoti sveikatą

baltmedica2Sveikatos mokymo ir ligų prevenccijos centro darbuotojai parodos BALTMEDICA 2015 metu lankytojams pažėrė patarimų, kaip padėti sau ir kitiems tausoti sveikatą. Pasak  Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro Sveikatos mokyklos direktorius Zenono Javtoko, vaikščiojimas – puiki sveikatos stiprinimo priemonė, tinkanti bet kokio amžiaus ir fizinės būklės žmonėms bet kokiu metų laiku. Zenonas Javtokas sako, kad vaikščioti naudinga, nes vaikštant:

  • Mankštinami viso kūno raumenys.
  • Mažėja sąnarių ir raumenų sustingimas ir skausmai, stabdomas kaulinio audinio irimas (osteoporozė), diabeto atsiradimas.
  • Mažėja kraujospūdis, širdies priepuolio ir insulto pavojus, gerėja kraujotakos ir kvėpavimo sistemų veikla, stiprėja širdis, didėja plaučių talpa.
  • Gerėja protinė veikla, nes daugiau deguonies teikiama smegenims, rečiau skauda galvą.
  • Mažėja įtampa, gerėja savijauta.
  • Greitėja medžiagų apykaita.
  • Didėja fizinė ištvermė ir pajėgumas.

„Lengvai vaikščiodami sudeginame 5 kalorijas per minutę. Jeigu norite suliesėti, paskaičiuokite, kiek kalorijų gaunate su maistu ir kiek jų išnaudojate eidami“, − patarė parodos lankytojams Zenonas Javtokas.

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro Vaikų sveikatos skyriaus visuomenės sveikatos administratorė Dalia Sabaliauskienė sakė: „Tėvų ir pedagogų bendradarbiavimas naudingas tuo, kad bendra veikla suartina tėvus ir vaikus, didina tėvų ir pedagogų autoritetą. Tėvams sudaroma galimybė pamatyti, ką vaikai veikia darželyje ar mokykloje ir kaip jie jaučiasi, tobulindami sveikos gyvensenos įgūdžius. Vykstant sąveikai tarp šeimos ir darželio ar mokyklos, ugdytiniai pasiekia geresnių rezultatų. Buvimas kartu su tėveliais vaikams suteikia saugumo, pasitikėjimo, drąsos bei pasididžiavimo jausmus.“ Dalia Sabaliauskienė parodos lankytojams pateikė apie 70 būdų, kaip tėvams įsitraukti į darželio ar mokyklos vykdomą sveikatinimo veiklą, pademonstravo filmą „Sveika mokykla “.

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro Sveikatos mokyklos Sveikatos mokymo skyriaus visuomenės sveikatos edukologės Vidos Dubinskienės paskaita ir praktiniai užsiėmimai −„Kol atskubės greitoji pagalba, arba kokią pirmąją pagalbą mes galime suteikti patys“ sulaukė labai didelio parodos lankytojų susidomėjimo. Vida Dubinskienė sakė, kad labai svarbu teisingai ir laiku suteikti pirmąją pagalbą, kol atvyks medikai.Tai gali turėti įtaką žmogaus sveikatai ir tolesniam jo gydymuisi.

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro Mitybos ir fizinio aktyvumo skyriaus vedėjo pavaduotojas Remigijus Zumeras  renginio dalyviams pateikė praktinių patarimų, kaip padidinti savo fizinio aktyvumo lygį. Remigijaus Zumero fizinio aktyvumo praktiniai patarimai:

  • Jei į darbą važiuojate visuomeniniu transportu, išlipkite viena stotele anksčiau ir likusią kelio dalį eikite greitu žingsniu. Jei yra galimybė, – važiuokite dviračiu.
  • Naudokitės laiptais, o ne liftu. Pasinaudokite kiekviena proga stovėti, o ne sėdėti.
  • Norėdami pasikalbėti su kolega ar kaimynu, nueikite į gretimą kabinetą, aukštą ar laiptinę užuot skambinę ar rašę elektroninį laišką.
  • Per pietų pertrauką (prieš valgį ar po jo) pasivaikščiokite ar pasimankštinkite lauke nors keliolika minučių.
  • Stebėkite savo laikyseną prie darbo stalo ir ją kartkartėmis koreguokite. Atlikite nesudėtingų pratimų ir keiskite padėtį.
  • Bendraudami su draugais dažniau rinkitės ne sėdėjimą už stalo, o fiziškai aktyvų bendravimą: – pasivaikščiojimus, pasivažinėjimus dviračiais,  šokių vakarus, boulingą, grybavimą ir t. t.
  • Gimtadienio proga draugams ar bendradarbiams dovanokite daiktus, kurie skatina būti fiziškai aktyvesniais: žingsniamatį, abonementą į sporto klubą, sportinius batelius
  • Įmonėse ir įstaigose darykite rytinę mankštą, jeigu tai yra priimtina ir skatina viršininkai.
  • Švęskite įvairias progas kūrybingai (panaudodami fizinio aktyvumo elementus).
  • Ribokite laiką, praleisdžiamą prie TV ar kompiuterio. Nusistatykite sau maksimalų žiūrėjimo ar naršymo laiką ir pasistatykite netoliese, pavyzdžiui, virtuvės laikmatį, kad jus įspėtų, kai šis laikas baigsis.
  • Tapkite aktyviu TV žiūrovu: žiūrint kokią laidą ar žiūrint filmą galima padaryti lengvą mankštą.
  • Ieškokite paprastų būdų savo treniruotę padaryti malonią. Suraskite „savo“ fizinio aktyvumo rūšį!
  • .Nešvaistykite laiko ir negadinkite nervų dėl to, kad taptumėte visiškai fiziškai tobuli.

Pages: 1 2

Contact Us