Pošventinis laikotarpis – metas išsivalyti organizmą!

Po švenčių norisi padaryti generalinę tvarką ne tik namuose. Atsiranda poreikis išsivalyti… save. Kaip geriau tai padaryti? Gydytojai pataria organizmo valymą pradėti nuo žarnyno.

Per mūsų kūną pereina milžiniškas kenksmingų medžiagų kiekis, dalis šių „šiukšlių“ pasilieka. Beje, labiausiai kliūva žarnynui. Nors mūsų organizmas – tai gerai sureguliuota savaime išsivalanti sistema, vis dėlto, kai krūvis tampa nebepakeliamas, gali rimtai sutrikti. Kai žarnynas užteršiamas toksinais, išbalansuojama mikroflora, o tai sukelia gleivinės uždegimą. Rezultatas – bloga savijauta, nuovargis, virškinamojo trakto problemos, antsvoris. Vienintelis būdas išspręsti problemą – išvalyti žarnyną ir pašalinti susikaupusius toksinus. Tai padaryti galima įvairiais būdais.

Vanduo ir ląsteliena

Dažniausiai žarnynas valomas stacionare prižiūrint gydytojui. Tačiau tai galima padaryti ir namų sąlygomis, be medikamentų ir specialių aparatų. Gydytojai pataria pradėti teisingai maitintis ir gerti kuo daugiau vandens – ne mažiau 2 litrų kasdien. Be to, organizmui lengviau susidoroti su maistu, kuris yra skystas arba košės pavidalo, todėl valant žarnyną geriau valgyti būtent tokius produktus.

Daugiausia atliekų žarnyne surenka ląsteliena. Ji stimuliuoja peristaltiką, šalina kenksmingus produktus, tarp jų ir cholesterolį, yra naudingos žarnyno mikrofloros gyvenamoji terpė. Kasdien būtina suvartoti ne mažiau kaip 20 g maistinių skaidulų (tai yra, 150 g grūdinių kultūrų ir bent 400 g daržovių). Valant žarnyną – maždaug 40 g, galima įtraukti ir sėlenas arba maltą ląstelieną.

Rūgštūs pieno produktai ir probiotikai

Atliekant valymą reikėtų skirti ypatingą dėmesį žarnyno mikrofloros normai atkurti, juk būtent ji saugo mūsų imunitetą ir neleidžia infekcijai patekti pro žarnyno sieneles. Jos atsparumui palaikyti kasdien reikia suvartoti 200 g rūgščių pieno produktų, o valant žarnyną – ne mažiau kaip 500 g. Palaikyti mikroflorą padeda ir medikamentai – įvairūs probiotikai. Atminkite, kad probiotikų nereikėtų vartoti ilgą laiką, jie vartojami kursais ir tik rekomendavus gydytojui.

Be to, toks žarnyno detoksikacijos būdas tinka tik sveikiems žmonėms. Jeigu turite virškinamojo trakto problemų arba sergate kokiomis nors lėtinėmis ligomis, prieš atlikdami valymą būtinai pasikonsultuokite su savo gydytoju.

Svarbu žinoti:

70 proc. imuninių ląstelių yra žarnyne. Būtent todėl itin svarbu palaikyti normalią jo mikroflorą.

Kuo naudinga žarnyno valymo dieta?

 – Padeda sumažinti cholesterolio kiekį. Reguliariai vartojama ląsteliena mažina cholesterolio kiekį, dėl to mažėja koronarinės širdies ligos bei miokardo infarkto išsivystymo rizika. Šį faktą įrodė mokslininkai, tiriantys cholesterolio lygio pakitimus žmonėms, vartojantiems produktus su augalinėmis skaidulomis iš avižų.

– Lieknina. Maiste, kuriame daug ląstelienos, yra mažai kalorijų. Tokie produktai greitai užpildo skrandį ir suteikia sotumo jausmą, o virškinami jie kur kas lėčiau nei kiti, lengvai įsisavinami patiekalai. Kaip rodo tyrimai, ląsteliena leidžia sumažinti maisto kaloringumą 10 proc.

– Mažina cukraus kiekį kraujyje. Tokia mityba ypač naudinga žmonėms, turintiems polinkį į cukrinį diabetą. Įrodyta, kad vaisiuose ir daržovėse esanti ląsteliena gali sumažinti cukraus kiekį kraujyje.

Natūralios priemonės, padedančios išvalyti žarnyną

  •  Maistas, kuriame gausu B grupės vitaminų: kviečių želmenys, alaus mielės, viso grūdo miežiai, sojų pienas, grikiai, viso grūdo kvietiniai miltai, žalieji žirneliai, migdolai, brokoliai. B grupės vitaminai stiprina žarnyno raumenų tonusą ir padeda natūraliai išsituštinti.
  • Uogos su smulkiais kauliukais: pavyzdžiui, figos stimuliuoja žarnyno darbą, o kauliukai sukelia reikiamą žarnyno sienelių refleksą.
  • Augaliniai aliejai, pavyzdžiui, alyvuogių ir sėmenų. Siekiant vidurius laisvinančio poveikio, aliejų būtina vartoti atskirai nuo kito maisto po 1 šaukštelį 3–4 kartus per dieną. Tiesa, turintiems problemų dėl tulžies pūslės šios priemonės netinka.

Ląstelienos dieta

Likus 15–30 minučių iki pusryčių – stiklinė gryno vandens.

I pusryčiai (variantai)

  • Avižinė košė, virta vandenyje be sviesto su vienu nedideliu gabaliukais pjaustytu obuoliu ir žiupsneliu cinamono. Žolelių arbata.
  • Neriebus natūralus jogurtas be priedų su nedidele sauja riešutų (5–6 vienetai) ir 4 šaukštais šviežių uogų. Žolelių arbata.
  • Du virti kiaušiniai, žalių lapų salotos su šlakeliu alyvuogių aliejaus, 1 obuolys. Žolelių arbata.

II pusryčiai

  • 1 stiklinė neriebaus kefyro arba natūralaus jogurto (pirmąsias 2 savaites – su malta ląsteliena ir sėlenomis).

Pietūs (variantai)

  • Gabalėlis (90 g) virtos vištienos be riebalų ir prieskonių, didelis dubuo žalių lapų ir daržovių salotų, apšlakstytų alyvuogių aliejumi arba sojų padažu. Gabalėlis ruginės rupiai maltų miltų duonos. Kompotas arba morsas be cukraus.
  • Neriebi varškė su šviežiomis uogomis, vaisiais. Gabalėlis ruginės duonos, morsas.

Pavakariai

  • 1 stiklinė neriebaus kefyro arba natūralaus jogurto (pirmąsias 2 savaites – su malta ląsteliena ir sėlenomis).

Vakarienė (3–4 valandos iki miego; variantai)

  • Orkaitėje kepta ar virta vištiena arba kalakutiena (60 g) su daržovėmis.
  • Vandenyje arba garuose virta žuvis (60 g), daržovių ir kviečių želmenų salotos.
  • Švieži vaisiai (2 kartus per savaitę tokia vakarienė privaloma).

Nakčiai (likus 1 valandai iki miego)

  • 1 stiklinė neriebaus kefyro.

Žarnyno valymo schema

Procedūros trukmė – 2 mėnesiai.

Pagrindinės detoksikacijos taisyklės:

  • bendras skysčių kiekis per dieną – ne mažiau kaip 2 litrai;
  • per visą valymo kursą draudžiami stipriai sūdyti, su daug prieskonių, riebūs ir kepti patiekalai, taip pat gazuoti gėrimai;
  • nereikėtų vartoti pieno (daugelį vargina užslėptas šio produkto netoleravimas);
  • kavą ir arbatą taip pat būtina keisti žolelių arbata.

Žarnyno valymo etapai

1 etapas – 2 savaitės

Per II pusryčius ir pavakarius išgerkite stiklinę kefyro su sėlenomis arba ląsteliena. Pasitarę su gydytoju išgerkite kursą probiotikų.

2 etapas – 1,5 mėnesio

Mityba pagal tą pačią schemą, išskyrus sėlenų, ląstelienos ir probiotikų vartojimą.

 Šis straipsnis buvo atspausdintas žurnale „Šeimos sveikata“.

SS_LOGO.indd

 

Contact Us