Sportas – gyvenimo būdas

zydrunas3Pasaulio galiūną Žydrūną Savicką dažniausiai galima sutikti jo paties įsteigtame „Savicko sporto klube“ Vilniuje. Čia vakarais sportuojančių susirenka tiek, kad dūzgia tarsi bitės avilyje. Ar tikrai lietuviai taip pamėgo sportą? Kodėl? Apie tai kalbamės su Lietuvos sporto legenda Žydrūnu Savicku.

 – Atrodo, kad sporto klube lankosi tik gražūs žmonės. O ką daryti tiems, kurie jaučiasi nelabai gražūs?

– Tie, kas pradeda sportuoti, tikrai pagražėja ir jaučiasi 10 metų jaunesni! Ir aplinkiniai tai pastebi. Sportuojantys yra pasitempę, lieknesni, jų gražesnė eisena, laikysena. Jie daugiau šypsosi, nes sportas duoda daug teigiamų emocijų. Juk žinote, kad sportuojant išsiskiria tokių medžiagų, kurios daro žmogų laimingą? O nesportuojantiems sunkiau gyventi, tai jiems sveikatos nėra, tai kažką skauda. Aš pagal išvaizdą galiu pasakyti, kuris žmogus sportuoja, kuris – ne.

Patarkite, kiek kartų per savaitę reikėtų treniruotis?

– Tiems, kurie nori palaikyti gerą sportinę formą ir puikiai jaustis, užtenka sportuoti valandą–pusantros tris kartus per savaitę. Tačiau tiems, kurie nori siekti rezultatų – numesti arba priaugti svorio, užsiauginti raumenis, – reikia 4–5 treniruočių per savaitę.

Norėčiau, kad sportas kiekvienam taptų svarbia gyvenimo dalimi, gyvenimo būdu. Juk jeigu po mėnesio ar dviejų žmogus meta sportą, greitai vėl priauga svorio, o raumenys – suglemba. Pastovumas labai svarbus širdies ir kraujagyslių sistemai – jai reikia nuolatinio reguliaraus krūvio. Jeigu žmogus tai sportuoja, tai vėl ne – labai kenkia savo sveikatai.

– O gal užtenka treniruočių namuose?

– Žinoma, galima ir namuose, tačiau ten prisiversti judėti yra kur kas sunkiau nei sporto klube. Kai visi aplinkui juda, vieni kitiems perduoda energijos užtaisą.

– O jei sporto klubas sunkiai pasiekiamas, žmogus gyvena toli nuo Vilniaus?

 – Šiuo metu 90 proc. Lietuvos miestų galima rasti treniruoklių salę, jas turi beveik kiekvienas Lietuvos miestelis. Galbūt tie klubai ne tokie prašmatnūs, kaip Vilniuje, bet juk ne viską lemia sąlygos. Jei yra treniruoklių ir trenerių – sportuoti galima.

– Teko girdėti kalbant, kad moterims kūno rengyba netinka! Išryškės raumenys, figūra taps negraži, nemoteriška…

– Tai – mitas! Mūsų klube sportuoja daugybė moterų, bet man dar neteko sutikti nė vienos, kuri treniruoklių salėje užsiaugintų didelius raumenis. Paprastai moterims raumenys neužauga. Jei moteris nori tapti raumeninga, reikia labai daug pastangų: daryti specialius pratimus, gerti specialių maisto papildų, netgi draudžiamų. O jeigu moterys tiesiog sportuoja sporto salėje, joms tikrai neužaugs raumenys! Jie tik sustangrės, sumažės riebalų, figūra pasidarys dailesnė.

– Vyrams raumenys patys auga ar reikia vartoti specialius papildus?

– Vyrams taip pat nėra lengva užsiauginti raumenis, reikia nuolat treniruotis, po užsiėmimų – gerai pailsėti ir tinkamai maitintis. Vyrai turėtų gerti natūralius maisto papildus, baltymų ir aminorūgščių kokteilius, jei iš tiesų nori didelių raumenų.

– Prabilote apie mitybą. Kaip rekomenduojate maitintis sportuojantiems žmonėms?

– Reikia pavalgyti ne vėliau kaip 2 val. prieš treniruotę, o po treniruotės – per valandą. Jeigu nepavalgysime, jausimės pavargę, o raumenys neatsinaujins, netgi ims nykti. Pervargus gali ištikti ir traumų. Beje, naujausi tyrimai rodo, kad fizinė veikla gerina ir protinius gebėjimus.

– Kokio amžiaus žmonės gali sportuoti treniruoklių salėje?

– Mes į klubą priimame nuo 16 metų, nors aš pats pradėjau treniruotis nuo 13. Manau, kad galima ir nuo tokio amžiaus, tačiau pratimai turėtų būti kitokie, lengvesni, neapkraunantys stuburo. Sportas tikrai nepakenks nei mergaitėms, nei berniukams, tik reikia pasikliauti kvalifikuotais treneriais. Kūną stiprinti gali pradėti ir labai jauni, ir vyresni nei 60 m. žmonės.

– Nors ir užplūdome treniruoklių sales, bet mėgstame ir kitas sporto rūšis: žaidžiame tenisą, krepšinį, važinėjame dviračiais, slidinėjame.

– Visos sporto šakos yra puikios, bet papildomai kiekvienas turėtų bent du kartus per savaitę ateiti ir į treniruoklių salę. Tai – bazinis organizmo paruošimas, juk kitomis sporto šakomis užsiimti galima tik turint tvirtus raumenis. Žaisti krepšinį malonu, tačiau nepasiruošusieji patiria traumų, o paskui mėnesį tas traumas gydosi. Mėgstantieji slidinėti taip pat rizikuoja po kelionės gydytis. Prieš slidinėjant kalnuose reikėtų bent du mėnesius pasportuoti treniruoklių salėje. Sustiprės raumenys, pagerės kūno balansas, darbingumas, tada bus galima užsiimti ir žaidybinėmis sporto rūšimis. Lengvasis kultūrizmas – kaip duona, – pagrindas kitoms sporto šakoms. Juk, jei nėra stiprių ir sveikų raumenų, gresia traumos. Net ir jogos užsiėmimuose, jei neturi raumenų, gali patirti traumų, ir gana sunkių. Taigi, mano patarimas: prieš pradėdami lankyti jogos, pilateso ir kalanetikos treniruotes, turėtumėte sustiprėti treniruoklių salėse.

Šis straipsnis buvo atspausdintas žurnale „Šeimos sveikata“. Autorė Meilė Jančorienė.

SS_LOGO.indd

Contact Us