Sveikos mitybos principai

Daug kartų girdėjote, kad reikia maitintis sveikai. O kaip konkrečiai? Kokių produktų ir kiek valgyti kas dieną? Pateikiame sveikos mitybos rekomendacijas, kurias jums parengė Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro, Vilniaus universiteto medicinos fakulteto ir Kauno medicinos universiteto specialistų grupė.

Pagrindinis principas – vartoti mažiau sočiųjų (gyvulinės kilmės) riebalų, cukraus, druskos, daugiau skaidulinių medžiagų;

Valgyti lengvą, maistingą, įvairų, natūralų, dažniau augalinės kilmės maistą;

Kelis kartus per dieną valgyti grūdinių ar kitų turtingų skaidulų produktų, rupią duoną;

Kas dieną suvartoti bent 400 g daržovių ir vaisių, rekomenduotina šviežių.

Mažinti gyvūninės kilmės riebalų kiekį, keisti juos aliejais, geriau nerafinuotais (ypač alyvuogių).

Vengti margarino ir kitų produktų, turinčių trans riebalų rūgščių;

Rinktis liesą mėsą, paukštieną, žuvį, ankštines daržoves vietoj įprastų riebios mėsos gaminių;

Rinktis lieso pieno produktus;

Kuo rečiau vartoti saldumynus, konditerijos gaminius, cukrų, saldintus gėrimus, kavą, krakmolo turinčius produktus;

Mažiau vartoti druskos;

Riboti alkoholio vartojimą;

Vengti gaiviųjų, ypač gazuotų, energinių gėrimų;

Valgyti nedidelėmis porcijomis, neužkandžiauti menkaverčiais, bet kaloringais produktais (sausainiais, saldainiais, bulvių traškučiais ir pan.);

Vengti rūkytų, keptų, stipriai perdirbtų produktų;

Vengti sintetinių, gamtoje nesutinkamų maisto priedų (konservantų, dažiklių, saldiklių, fosfatų, dirbtinių aromatinių medžiagų);

Rinktis organizmo nerūgštinančius produktus;

Vyresniame amžiuje mažinti laktozės turinčių produktų kiekį;

Nuolat stebėti ir išlaikyti normalų kūno svorį (KMI – 18,5–25 kg/m²);

Vartoti ne mažiau kaip 1,5 l vandens per parą.

 Rekomenduojama paros maisto davinio sudėtis standartinėmis porcijomis

Pages: 1 2

Contact Us