Depresija ir vanduo

 Produktai, kurie padės įveikti depresiją.

Žmonės, kamuojami depresijos, dažnai dėl šios ligos pakeičia savo valgymo įpročius. Vieniems apetitas sumažėja arba jie tiesiog jaučiasi per daug pavargę, kad galėtų užsiimti maisto ruošimu, kiti, atvirkščiai, nuolat persivalgo naudodami maistą nuotaikai pakelti. Nieko keisto, jog depresijos slegiami žmonės dažniausiai jaučia norą griebtis saldumynų – padidėjęs cukraus kiekis kraujyje staigiai pagerina nuotaiką. Deja, neilgam. Po kurio laiko gliukozės kiekis kraujyje šauna žemyn, tad nuotaika suprastėja ir žmogus jaučiasi dar blogiau nei prieš tai. Dėl šios priežasties depresija sergantys žmonės turėtų vengti saldumynų.

Yra ir daugiau mitybos principų, kurių derėtų laikytis depresijos slegiamiems asmenims, tad juos aptarsime plačiau.

 Gerkite daug vandens. Vanduo – lengvai prieinamas, praktiškai nemokamas ir neįtikėtinai naudingas mūsų organizmui. Tad kodėl jo negerti daugiau? Garsi prancūzų gydytoja Caroline Longmore kaip pirmą žingsnį kenčiantiems nuo depresijos nurodo didesnio vandens kiekio suvartojimą. Pasak jos, nepakankamas vandens vartojimas sukelia disbalansą organizme, tad reikėtų kasdien jo išgerti ne mažiau nei 1,5 litro. Net laikinas vandens trūkumas organizme gali paveikti mūsų nuotaiką, tad depresijos slegiamiems žmonėms reikėtų pasirūpinti, kad jo išgertų pakankamai. Papildomos kelios stiklinės vandens per dieną – paprastas ir lengvas kelias į geresnę savijautą.

Išbandykite Viduržemio jūros regiono dietą. Turbūt daugeliui žinoma Viduržemio jūros regiono dieta, kurią giria dauguma mitybos specialistų. Yra įrodyta, kad šios dietos besilaikantys žmonės rečiau serga cukriniu diabetu, miokardo infarktu ir kitomis ligomis. Tačiau dabar paaiškėjo, kad ji teikia ne tik fizinę, bet ir psichologinę naudą. Pasak neseniai atliktų studijų Ispanijoje ir Londone, šios dietos rekomenduojami produktai – vaisiai, daržovės, žuvis, riešutai, javai ir alyvuogių aliejus – turi teigiamą poveikį nuotaikai ir padeda depresiją nustumti į šalį.

Stenkitės vartoti kuo daugiau baltymų. Serotoninas yra neuromediatorius, kurio trūkumas sukelia depresijai būdingus simptomus. Jo svarbą parodo faktas, kad daugumos depresijai gydyti naudojamų medikamentų tikslas yra padidinti seratonino koncentraciją smegenyse. Seratoninas mūsų organizme gaminamas iš aminorūgšties triptofano, o triptofano, deja, mes negalime pasigaminti, tad jo privalome gauti su maistu. Triptofanas susidaro skylant baltymams, tad jo gausu daug baltymų turinčiame maiste – vištienoje, kalakutienoje, lašišoje, pupelėse. Taigi, norint palaikyti sveiką seratonino koncentraciją smegenyse, būtina pakankamai vartoti minėtų produktų. Be to, vartojant daug baltymų turintį maistą, didėja darbingumas ir energijos kiekis, tad pasirinkę pietums vištienos ar kalakutienos kepsnį, tikrai nepralošite, net jeigu ir nesergate depresija.

Taip, ir vėl daržovės. Apie daržovių teikiamą naudą mūsų organizmui žino kiekvienas. Pasirodo, daržovės svarbios ir gydant depresiją – pastebėta, kad tarp sergančių depresija dažnai pasitaiko B grupės vitaminų ir folio rūgšties trūkumas. Atliekant tyrimus buvo nustatyta, kad folio rūgštis yra labai svarbi depresijos profilaktikai. Dėl folio rūgšties trūkumo sergant depresija gali net sumažėti antidepresantų efektyvumas. Taigi tai yra priežastis slegiamiems depresijos asmenims valgyti daug folio rūgšties turinčio maisto, o jos daugiausia yra būtent žaliose daržovėse ir pupelėse.

Pages: 1 2

Contact Us