Nutukimas

Natūralus būdas kūno linijoms išsaugoti

 
Vasara iškeliavo, palikusi mums apčiuopiamus prisiminimus apie iškylas gamtoje, kepsnius ant laužo ir kitus užkandžius.
 Ruduo – tinkamas metas pasirūpinti sveikata ir valgyno įpročiais. Nuo 1994 iki 2010 metų vyrų, turinčių antsvorio, padaugėjo nuo 47 iki 60 proc., nutukusių – nuo 10 proc. iki 19 proc.
„Kas antra moteris dabar turi antsvorio, kas penkta yra nutukusi“, – pastebi Kauno Šilainių poliklinikos Mitybos ir kūno svorio reguliavimo centro konsultantas, Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Leonardas Lukoševičius.
– Kas lemia nutukimą ir kaip to išvengti?
– Dauguma persivalgo ir užkandžiauja tarp pagrindinių valgymų. Tarp valgymų turi praeiti ne mažiau nei 3 – 4 valandos. Paskutinis valgymas turėtų būti ne vėliau kaip 20 valandą, iki miego likus 2 – 3 valandoms.
Valgant nereikia skubėti, nes geras kramtymas nulemia maisto medžiagų pasisavinimą. Nustatyta, kad iki pietų geriausia valgyti maistą, kuriame daug angliavandenių, o antroje dienos pusėje – daugiau baltymų turinčius ir augalinės kilmės patiekalus.
Deja, kaip rodo mokslinių tyrimų duomenys, užkandžiavimai tarp pagrindinių valgymų labai populiarūs.
Lietuvos gyventojai persivalgo, dėl to insulinas tampa civilizacijos ligų kaltininku. Todėl patartina daugiau judėti, saikingai maitintis ir vengti užkandžiauti. Taip pat ypač svarbu vartoti skaidulinių medžiagų.
– Kuo svarbios skaidulos?
– Mokslas įrodė, kad skaidulinės medžiagos mažina apetitą, kalorijų suvartojimą ir kūno svorį. Skaidulos geba pritraukti vandens. Dėl to jos prideda maistui tūrio, sumažėja maisto kalorijų koncentracija ir lėtėja maisto medžiagų pasisavinimas.
Taip pat maistinės skaidulos veikia žarnyno peristaltiką, padeda greičiau pašalinti maisto likučius, užkietėjus viduriams. Be to, jos skatina gerųjų žarnyno bakterijų dauginimąsi.
Jeigu žmogus negali valdyti maisto srauto, jam gali padėti intuityvi mityba. Tai toks valgymo procesas, kai įsiklausoma į vidinius organizmo poreikius ir natūraliai išmokstama kontroliuoti alkio bei sotumo pojūtį.
– Kokia tai mityba?
– Šveicarų mokslininkai sukūrė kūno svorio mažinimo programą pagal intuityvios mitybos principus – ji gali padėti kontroliuoti alkio pojūtį ir pasiekti optimalų kūno svorį nebadaujant, valgant įprastą maistą, nesilaikant jokių dietų.
„Sankom“ skaidulų kubeliai gali padėti lengvai pakeisti mitybos įpročius, mažinti suvartojamų kalorijų skaičių ir sureguliuoti kūno svorį. Moksliniai tyrimai parodė, jog alkio ir sotumo pojūčio svyravimas (satiagrafija) per dieną kinta tam tikra tvarka, o tai galima valdyti vietoj užkandžio vartojant „Sankom“ skaidulų kubelį.

Contact Us